vineri, 27 august 2010

ASCULTÃ-TI CORPUL PRIETENUL TÃU CEL MAI BUN- capitolul 12


CAPITOLUL 12
SEXUALITATEA

E întotdeauna o problemã delicatã sã vorbesti despre sexualitate. Oricât de surprinzãtor ar pãrea, în ziua de azi sunt foarte putini cei care acceptã sexualitatea. Din generatie în generatie, s-au transmis teama si sentimentul de vinovãtie fatã de cuvântul „sexualitate”. Pânã nu demult, cuvântul „sex” era el însusi un pãcat. Confesionalul era deschis pentru a primi mãrturisirea pãcatelor, dar gândurile despre sex sau actele sexuale considerate pãcate nu-i treceau pragul. Si astfel multi se simteau vinovati fiindcã nu se spovediserã.
De unde aceastã importantã pe care o are sexul în viata oamenilor? Repet cã tot ce existã în planul vizibil existã si în cel invizibil. Tot de este sus este analog cu ceea ce e jos si tot ce e jos este asemenea cu ce e sus.
Actul sexual reprezintã expresia fizicã a fuziunii dintre suflet si spirit. Scopul fiintei umane este unirea corpului inferior cu cel superior. De aceea actul sexual are atâta importantã. Sufletul vrea sã atingã aceastã fuziune. Vrea sã se ridice cãtre fericirea totalã pe care o reprezintã unirea cu spiritul.
Din aceastã cauzã, oamenii asteaptã mult de la viata sexualã si deseori sunt deceptionati. Din tinerete îi auzim pe adulti, inclusiv pe pãrintii nostri, vorbind despre dezamãgiri si frustrãri sexuale. Pentru a-i feri pe copiii lor de aceastã frustrare, încearcã sã le întârzie dezvoltarea sexualã. Acesti copii, ajunsi la vârsta adultã, vor proceda la fel cu copii lor. Privindu-se pe ei însusi si privindu-i si pe copii, devin tot mai obsedati de sex si se simt din ce în ce mai vinovati. Comportamentul lor devine excesiv: prea multe sau prea putine activitãti sexuale.
Actul sexual nu este un mod de a te apropia sau a te lega de cineva. Sexualitatea nu este o bazã solidã pentru o relatie. Un cuplu este cu atât mai solid cu cât a cultivat mai mult relatiile de prietenie înainte de începerea relatiilor sexuale.
Problemele sexuale sunt numeroase, dupã cum o indicã si multitudinea de boli ale organelor genitale ale femeii si ale bãrbatului. Problemele legate de menstruatie indicã un anumit refuz la nivelul sexualitãtii. Fiind o functie naturalã a corpului feminin, n-ar trebui sã producã indispozitii sau boli.
Dupã cum am spus la începutul cãrtii, omul are o energie sexualã foarte mare. Aceasta nu poate fi folositã tot timpul pentru activitãti de naturã sexualã. De aceea, ea urcã la nivelul gâtului pentru a activa impulsurile creatoare. E foarte important sã creezi ceva. Cei din generatiile trecute erau destul de putin creatori. Trãiau mai mult din rutinã si monotonie si îsi utilizau destul de putin energie sexualã, fie pentru a face dragoste sau pentru a crea.
Din acest motiv oamenii aveau atâtea gânduri sexuale. Viata de astãzi ne oferã din plin posibilitatea de a crea, acum fiind acceptate mult mai multe lucruri. Tinerii îşi folosesc mult creativitatea în ce priveste tinuta vestimentarã, coafura etc.
Se constatã cã sentimentele de vinovãtie sexualã sunt prezente mai mult la fete decât la bãieti. În timpul copilãriei, ele sunt tinute mai din scurt. De exemplu, bãietii aveau voie sã se plimbe dezbrãcati, dar ele nu. Pãrintii erau îngrijorati sã nu li de întâmple ceva, în timp ce pentru bãieti riscul era minim. Ele puteau sã rãmânã însãrcinate…
La nivelul inconstientului existã nenumãrate tabuuri sexuale. Trebuie sã scãpãm de ele fiindcã ne împiedicã sã atingem pacea interioarã atât de mult cãutatã. Încã din copilãrie, omul ia decizii importante în ce priveste sexualitatea. Dacã un copil îsi surprinde pãrintii fãcând dragoste si acestia încearcã sã-l pedepseascã sau sã se ascundã, este suficient pentru ca el sã ajungã la concluzia cã se întâmplã ceva „rãu”. Începând de atunci, notiunile sale de „bine” si „rãu” vor fi deformate.
Complexul lui Oedip este un fenomen curent întâlnit la copiii între 3 si 6 ani. La aceastã vârstã începe sã se dezvolte energie sexualã si bãietelul sã îndrãgosteste de mama sa, iar fetita de tatã – aceasta din toate punctele de vedere, inclusiv fizic. Bãiatul devine gelos pe tatãl sãu. Pe de o parte el îti admirã tatãl, pe de alta ar vrea sã-l înlocuiascã. E prins între aceste douã aspecte. Complexul oedipian nu trebuie încurajat, lãsându-l pe copil sã se culce tot timpul cu mama lui. Astfel nu facem decât sã rãspundem dorintelor sale. E mai bine sã-i explicãm cu delicatete cã el are propria lui camerã, asa cum si pãrintii o au pe a lor.
În ceea ce priveste pe fetitã, ea se aratã foarte senzualã fatã de tatãl sãu. Îl îmbrãtiseazã si îl mângâie de multe ori. Poate chiar sã se supere dacã acesta nu îi acordã mai multã atentie ei. Nu trebuie încurajatã aceastã atitudine! Trebuie sã-i explicãm frumos, fãrã s-o bruscãm, cã nu e nimic rãu în ceea ce face, dar fiecare lucru îsi are rostul sãu. Îi sfãtuiesc de multe ori pe pãrinti sã discute cu copii lor ca si cum ar fi adulti, sã le explice ce se întâmplã. Ei înteleg mult mai mult decât ne imaginãm.
Complexul lui Oedip dispare treptat când copilul ajunge la 6 ani. Si fata si bãiatul îsi vor respecta mai mult tatãl sau mama, iar gelozia fatã de pãrintele de acelasi sex va fi înlocuitã cu admiratia. Copilul începe sã se identifice cu pãrintele de acelasi sex, încercând sã-l iubeascã si sã-l imite mai curând decât sã-l respingã.
Multe probleme sexuale provin din faptul cã acest complex nu a dispãrut nici la vârsta adultã. Tânãra îsi cautã sexual tatãl, iar bãrbatul mama. Dacã acesta este cazul tãu, nu trebuie sã te temi cã e rãu. Mai degrabã trebuie sã tai legãtura cu pãrintele tãu si sã accepti cã un pãrinte nu poate fi si un amant. Dragostea paternã sau maternã si cea intimã sunt douã lucruri diferite. Acesta e motivul pentru care, în ziua de azi, sunt atâtea cazuri de incest. Trebuie sã mãrturisesc cã am fost foarte surprinsã sã constat cã o persoanã din cinci, dintre cei ce frecventeazã Centrul „Ascultã-ti corpul”, spun cã au avut o experientã incestuoasã în tinerete. Totusi, oamenii sunt acum mai deschisi si acceptã sã vorbeascã despre asta.
De unde provin experientele incestuoase? Fetita nu e constientã de senzualitatea pe care o degajã. Aceasta provoacã la tatã o reactie. Nu încerc sã gãsesc o scuzã acestui gen de experiente, dar vreau sã spun cã, de cele mai multe ori, numai tatãl este acuzat. Cel care trãieste o asemenea experientã cu fiica sa nu mai reuseste sã se controleze. E un om care suferã, se simte nenorocit. Face ceva care e contra legilor naturii. Îl traumatizeazã pe copil. De ce trãieste experienta cu fiica sa si nu cu altcineva? Pentru cã între cei doi existã o vibratie. De multe ori e vorba de un om cãruia îi este teamã sã nu fie respins si, în plus este imatur din punct de vedere sexual. Relatiile sexuale cu sotia nu sunt satisfãcãtoare si e mai usor sã caute o împlinire acasã decât în altã parte. Riscul de a fi respins e mai mic. Paradoxal, e un om care acordã mare importantã vietii de familie.
Munca mea îmi dã ocazia sã întâlnesc multi oameni si unii dintre cei care au trãit asemenea experiente dau vina numai pe tatã… Fii atent însã când acuzi pe altcineva, cãci întotdeauna culegem ce am semãnat!
Cunosc cazuri în care incestul a început la o vârstã foarte fragedã, continuând apoi pânã la 18 ani! O adolescentã mi-a mãrturisit cã îi era teamã de tatãl sãu si singura cale de a reusi sã iasã din casã si sã întâlneascã noi prieteni era sã-i facã pe plac. Vã puteti imagina cã la 18 ani o tânãrã nu îndrãzneste sã spunã „nu” acestei situatii? Se întâmplã ceva la nivelul inconstientului. Problema provine, în general, dintr-o nevoie de dragoste, foarte fireascã de altfel, din partea copilului, dar care, rãmânând nesatisfãcutã, îsi pierde mãsura. Fetita îsi adorã tatãl, dar nu se simte iubitã de el. Aceasta explicã faptul cã atunci când dragostea tatãlui se manifestã prin incest, copilului, la început, îi place.
Totusi, mai târziu, copilul începe sã se simtã vinovat cã îi place aceastã formã de dragoste pentru cã notiunea lui de „bine/rãu” îi spune cã este mai curând rãu. În plus, tânãra fatã se simte vinovatã de faptul cã ia locul mamei. Pe de altã parte, aceasta din urmã preferã sã nu vadã nimic din teama de a nu descoperi adevãrul. Prin urmare, copilul ajunge de multe ori sã-si urascã mama pentru cã ea nu a vrut sã priveascã în fatã situatia si nu a încercat sã-l ajute.
Mult mai rare sunt cazurile de incest între mamã si fiu. Totusi, când apar, experienta este cu atât mai traumatizantã, cãci distruge legãtura „mamã-copil”. Dupã cum stii, principiul „mamã” simbolizeazã sursa vietii. Pierzând-o, un copil se simte complet singur.
Dacã ai trãit o experientã de acest gen cu tatãl, mama, un frate sau o sorã mai mare, un bunic, un unchi etc., e foarte important sã îl ierti, sã accepti cã si el a suferit. Trebuie sã te ierti si pe tine însuti si sã accepti cã aveai dreptul sã-ti placã aceastã unicã formã de dragoste pe care o primeai de la pãrintele sau ruda respectivã.
Ura pe care o pãstrezi în tine îti otrãveste viata si nu face bine nimãnui. De asta e atât de important sã ierti (vezi capitolul 6, pagina 28). E esential sã tai aceastã legãturã, pentru a rupe cercul vicios. Purificarea trebuie sã înceapã de undeva si tu poti initia aceastã transformare. Nu trebuie sã-i judeci pe cei implicati. E mai întelept sã accepti cã în viatã nu existã oameni rãi, existã numai oameni care suferã.
Actul sexual trebuie înfãptuit numai din dragoste. A iubi o persoanã înseamnã a dori sã te unesti cu ea pentru a o simti mai bine. Actul sexual nu trebuie sã fie niciodatã obiect de comert. Mii de femei se supun actului crezând cã astfel vor obtine o recompensã. Si câti bãrbati nu se simt anormali dacã nu au o aparentã seducãtoare si se simt obligati sã facã ei primii pasi cãtre o femeie, crezând cã ele asta asteaptã!
Când începi o relatie cu cineva, e bine sã pãsesti cu dreptul. Nu considera sexul ca pe un mijloc de înrobire a unei anumite persoane; nu acest aspect va retine pe cineva lângã tine. Dacã relatia dureazã deja de câtiva ani, ar fi bine sã aveti o discutie cu privire la intentiile voastre sexuale. Spuneti-vã exact ce simtiti în prezent fatã de sex si ce ati simtit în tinerete.
E important sã înveti sã te destãinui cu privire la acest subiect. Ai vorbit vreodatã cu sotul tãu/sotia ta pentru a-i dezvãlui detalii despre prima ta relatie sexualã sau cu privire la ceea ce-ti face plãcere? Îti amintesti data, locul si persoana? Dacã nu, probabil cã ai un blocaj la cest nivel.
E bine sã accepti cã a face dragoste e una dintre cele mai mari plãceri de pe pãmânt; este simbolul material al unirii spirituale cu Dumnezeu. Dorinta de a face dragoste nu este ceva animalic. Poate deveni astfel dacã e vorba de o simplã plãcere senzualã, fãrã a avea sentimente reciproce unul fatã de celãlalt. În acel moment, numai corpul tãu inferior e în actiune. În schimb, a face dragoste când iubesti permite corpului tãu superior sã-ti aducã o mare bucurie interioarã, chiar dupã terminarea actului sexual.
Se observã cã pentru unele persoane – mai ales pentru femeile foarte credincioase – a face dragoste e sinonim cu înjosirea. Te-ai nãscut pe pãmânt si a face dragoste e o plãcere terestrã. N-ai de ce sã te simti vinovat, pentru cã în dragoste nu existã nici bine, nici rãu.
De asemenea, e foarte important cum îti alegi partenerul. În timpul actului sexual, femeia primeste mult de la bãrbat, asa cum bãrbatul primeste mult de la femeie. Nu numai sub aspect fizic, dar si emotional, prin corpul astral. De aceea e esential sã-l cunosti pe cel cu care faci dragoste. Dacã aceastã persoanã nutreste sentimente de urã sau teamã, poti fi influentat si tu. Bãrbatul si femeia primesc vibratii unul de la celãlalt prin corpurile lor subtile, invizibile.
E usor sã constati cã pe pãmânt existã multã insatisfactie sexualã. Oamenii cautã continuu în sex o compensatie pentru ceva care le lipseste. În aceastã lume materialã, unirea sexualã este o senzatie anterioarã unirii spirituale dintre suflet si spirit.
În ceea ce priveste homosexualitatea, aceasta provine din complexul Oedip nefinalizat. Într-adevãr, copilul (bãiat sau fatã) se îndrãgosteste de pãrintele de sex opus (etapã normalã în dezvoltarea lui) si se identificã cu acesta, în loc sã se identifice cu pãrintele de acelasi sex.
Homosexualul, în loc sã iubeascã precum tatãl lui, vrea sã fie iubit de el în acelasi fel actionând cu mama lui. Experientele homosexuale antreneazã de obicei multe tulburãri la nivel emotional. Homosexualitatea este însã o experientã ca atâtea altele, pentru ca cel care o trãieste sã se regãseascã pe sine si pentru a atinge pacea interioarã. Nu e usor sã trãiesti asa ceva. În loc sã accepti sã te supui, încearcã sã mergi mai departe, sã-i gãsesti cauza. Învatã sã privesti în interiorul tãu, sã-ti gãsesti motivatiile si sã vezi cum poti sã îndrepti situatia.
Nu trebuie sã judecãm pe nimeni. Cei care practicã prostitutia, cei ce trãiesc experiente incestuoase sau homosexuale au ceva de învãtat din alegerea lor. Hotãrârea respectivã îi priveste numai pe ei. Dacã judeci cu asprime pe cineva, încearcã sã observi ce trezeste în tine acest fapt. Ce încerci sã ascunzi? Ar fi mai bine pentru tine sã gãsesti o solutie, cãci îti va fi mai usor sã îndrepti ceea ce nu-ti este benefic.
Desigur cã unele experiente creeazã momente dificile pentru persoana în cauzã, dar ea va iesi din aceastã încercare mai întãritã. Cel mai bine pentru tine ar fi ca, în loc sã-i judeci pe ceilalti, sã observi care sunt problemele din viata ta sexualã. Esti singurul ei stãpân.
În finalul acestui capitol, ar fi bine sã-ti faci un examen de constiintã si sã-ti examinezi viata sexualã, cea de acum si cea din trecut. Dacã aceste încercãri nu te satisfac îndeajuns, încearcã sã te afirmi mai mult. Este una din cele mai importante experiente din viata ta sexualã, s-ar putea schimba multa aspecte ale vietii tale în general. Fã-ti acest examen de constiintã începând chiar de mâine sau în clipele ce urmeazã viitoarei tale relatii sexuale. O accepti? E nãscutã din dragoste? Notiunile tale de bine si rãu te împiedicã cumva sã o trãiesti din plin?
Repetã afirmatia:
SUNT O MANIFESTARE A LUI DUMNEZEU PE PÃMÂNT, DECI SEXUALITATEA MEA ESTE SI EA O MANIFESTARE A LUI DUMNEZEU, ÎMI FOLOSESC SEXUALITATEA PENTRU A MÃ ÎNÃLTA.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu