CAPITOLUL 12
SEXUALITATEA
E întotdeauna o problemã
delicatã sã vorbesti despre sexualitate. Oricât de surprinzãtor ar pãrea, în
ziua de azi sunt foarte putini cei care acceptã sexualitatea. Din generatie în
generatie, s-au transmis teama si sentimentul de vinovãtie fatã de cuvântul
„sexualitate”. Pânã nu demult, cuvântul „sex” era el însusi un pãcat.
Confesionalul era deschis pentru a primi mãrturisirea pãcatelor, dar gândurile
despre sex sau actele sexuale considerate pãcate nu-i treceau pragul. Si astfel
multi se simteau vinovati fiindcã nu se spovediserã.
De unde aceastã
importantã pe care o are sexul în viata oamenilor? Repet cã tot ce existã în
planul vizibil existã si în cel invizibil. Tot de este sus este analog cu ceea
ce e jos si tot ce e jos este asemenea cu ce e sus.
Actul sexual reprezintã
expresia fizicã a fuziunii dintre suflet si spirit. Scopul fiintei umane este
unirea corpului inferior cu cel superior. De aceea actul sexual are atâta
importantã. Sufletul vrea sã atingã aceastã fuziune. Vrea sã se ridice cãtre
fericirea totalã pe care o reprezintã unirea cu spiritul.
Din aceastã cauzã,
oamenii asteaptã mult de la viata sexualã si deseori sunt deceptionati. Din
tinerete îi auzim pe adulti, inclusiv pe pãrintii nostri, vorbind despre
dezamãgiri si frustrãri sexuale. Pentru a-i feri pe copiii lor de aceastã
frustrare, încearcã sã le întârzie dezvoltarea sexualã. Acesti copii, ajunsi la
vârsta adultã, vor proceda la fel cu copii lor. Privindu-se pe ei însusi si
privindu-i si pe copii, devin tot mai obsedati de sex si se simt din ce în ce
mai vinovati. Comportamentul lor devine excesiv: prea multe sau prea putine
activitãti sexuale.
Actul sexual nu este un
mod de a te apropia sau a te lega de cineva. Sexualitatea nu este o bazã solidã
pentru o relatie. Un cuplu este cu atât mai solid cu cât a cultivat mai mult
relatiile de prietenie înainte de începerea relatiilor sexuale.
Problemele sexuale sunt
numeroase, dupã cum o indicã si multitudinea de boli ale organelor genitale ale
femeii si ale bãrbatului. Problemele legate de menstruatie indicã un anumit
refuz la nivelul sexualitãtii. Fiind o functie naturalã a corpului feminin,
n-ar trebui sã producã indispozitii sau boli.
Dupã cum am spus la
începutul cãrtii, omul are o energie sexualã foarte mare. Aceasta nu poate fi
folositã tot timpul pentru activitãti de naturã sexualã. De aceea, ea urcã la
nivelul gâtului pentru a activa impulsurile creatoare. E foarte important sã
creezi ceva. Cei din generatiile trecute erau destul de putin creatori. Trãiau
mai mult din rutinã si monotonie si îsi utilizau destul de putin energie
sexualã, fie pentru a face dragoste sau pentru a crea.
Din acest motiv oamenii
aveau atâtea gânduri sexuale. Viata de astãzi ne oferã din plin posibilitatea
de a crea, acum fiind acceptate mult mai multe lucruri. Tinerii îşi folosesc
mult creativitatea în ce priveste tinuta vestimentarã, coafura etc.
Se constatã cã
sentimentele de vinovãtie sexualã sunt prezente mai mult la fete decât la
bãieti. În timpul copilãriei, ele sunt tinute mai din scurt. De exemplu,
bãietii aveau voie sã se plimbe dezbrãcati, dar ele nu. Pãrintii erau
îngrijorati sã nu li de întâmple ceva, în timp ce pentru bãieti riscul era
minim. Ele puteau sã rãmânã însãrcinate…
La nivelul
inconstientului existã nenumãrate tabuuri sexuale. Trebuie sã scãpãm de ele
fiindcã ne împiedicã sã atingem pacea interioarã atât de mult cãutatã. Încã din
copilãrie, omul ia decizii importante în ce priveste sexualitatea. Dacã un
copil îsi surprinde pãrintii fãcând dragoste si acestia încearcã sã-l
pedepseascã sau sã se ascundã, este suficient pentru ca el sã ajungã la
concluzia cã se întâmplã ceva „rãu”. Începând de atunci, notiunile sale de
„bine” si „rãu” vor fi deformate.
Complexul lui Oedip este
un fenomen curent întâlnit la copiii între 3 si 6 ani. La aceastã vârstã începe
sã se dezvolte energie sexualã si bãietelul sã îndrãgosteste de mama sa, iar
fetita de tatã – aceasta din toate punctele de vedere, inclusiv fizic. Bãiatul
devine gelos pe tatãl sãu. Pe de o parte el îti admirã tatãl, pe de alta ar
vrea sã-l înlocuiascã. E prins între aceste douã aspecte. Complexul oedipian nu
trebuie încurajat, lãsându-l pe copil sã se culce tot timpul cu mama lui.
Astfel nu facem decât sã rãspundem dorintelor sale. E mai bine sã-i explicãm cu
delicatete cã el are propria lui camerã, asa cum si pãrintii o au pe a lor.
În ceea ce priveste pe
fetitã, ea se aratã foarte senzualã fatã de tatãl sãu. Îl îmbrãtiseazã si îl
mângâie de multe ori. Poate chiar sã se supere dacã acesta nu îi acordã mai
multã atentie ei. Nu trebuie încurajatã aceastã atitudine! Trebuie sã-i
explicãm frumos, fãrã s-o bruscãm, cã nu e nimic rãu în ceea ce face, dar
fiecare lucru îsi are rostul sãu. Îi sfãtuiesc de multe ori pe pãrinti sã
discute cu copii lor ca si cum ar fi adulti, sã le explice ce se întâmplã. Ei
înteleg mult mai mult decât ne imaginãm.
Complexul lui Oedip
dispare treptat când copilul ajunge la 6 ani. Si fata si bãiatul îsi vor
respecta mai mult tatãl sau mama, iar gelozia fatã de pãrintele de acelasi sex
va fi înlocuitã cu admiratia. Copilul începe sã se identifice cu pãrintele de
acelasi sex, încercând sã-l iubeascã si sã-l imite mai curând decât sã-l
respingã.
Multe probleme sexuale
provin din faptul cã acest complex nu a dispãrut nici la vârsta adultã. Tânãra
îsi cautã sexual tatãl, iar bãrbatul mama. Dacã acesta este cazul tãu, nu
trebuie sã te temi cã e rãu. Mai degrabã trebuie sã tai legãtura cu pãrintele
tãu si sã accepti cã un pãrinte nu poate fi si un amant. Dragostea paternã sau
maternã si cea intimã sunt douã lucruri diferite. Acesta e motivul pentru care,
în ziua de azi, sunt atâtea cazuri de incest. Trebuie sã mãrturisesc cã am fost
foarte surprinsã sã constat cã o persoanã din cinci, dintre cei ce frecventeazã
Centrul „Ascultã-ti corpul”, spun cã au avut o experientã incestuoasã în
tinerete. Totusi, oamenii sunt acum mai deschisi si acceptã sã vorbeascã despre
asta.
De unde provin
experientele incestuoase? Fetita nu e constientã de senzualitatea pe care o
degajã. Aceasta provoacã la tatã o reactie. Nu încerc sã gãsesc o scuzã acestui
gen de experiente, dar vreau sã spun cã, de cele mai multe ori, numai tatãl
este acuzat. Cel care trãieste o asemenea experientã cu fiica sa nu mai
reuseste sã se controleze. E un om care suferã, se simte nenorocit. Face ceva
care e contra legilor naturii. Îl traumatizeazã pe copil. De ce trãieste
experienta cu fiica sa si nu cu altcineva? Pentru cã între cei doi existã o
vibratie. De multe ori e vorba de un om cãruia îi este teamã sã nu fie respins
si, în plus este imatur din punct de vedere sexual. Relatiile sexuale cu sotia
nu sunt satisfãcãtoare si e mai usor sã caute o împlinire acasã decât în altã
parte. Riscul de a fi respins e mai mic. Paradoxal, e un om care acordã mare
importantã vietii de familie.
Munca mea îmi dã ocazia
sã întâlnesc multi oameni si unii dintre cei care au trãit asemenea experiente
dau vina numai pe tatã… Fii atent însã când acuzi pe altcineva, cãci
întotdeauna culegem ce am semãnat!
Cunosc cazuri în care
incestul a început la o vârstã foarte fragedã, continuând apoi pânã la 18 ani!
O adolescentã mi-a mãrturisit cã îi era teamã de tatãl sãu si singura cale de a
reusi sã iasã din casã si sã întâlneascã noi prieteni era sã-i facã pe plac. Vã
puteti imagina cã la 18 ani o tânãrã nu îndrãzneste sã spunã „nu” acestei
situatii? Se întâmplã ceva la nivelul inconstientului. Problema provine, în
general, dintr-o nevoie de dragoste, foarte fireascã de altfel, din partea
copilului, dar care, rãmânând nesatisfãcutã, îsi pierde mãsura. Fetita îsi
adorã tatãl, dar nu se simte iubitã de el. Aceasta explicã faptul cã atunci
când dragostea tatãlui se manifestã prin incest, copilului, la început, îi
place.
Totusi, mai târziu,
copilul începe sã se simtã vinovat cã îi place aceastã formã de dragoste pentru
cã notiunea lui de „bine/rãu” îi spune cã este mai curând rãu. În plus, tânãra
fatã se simte vinovatã de faptul cã ia locul mamei. Pe de altã parte, aceasta
din urmã preferã sã nu vadã nimic din teama de a nu descoperi adevãrul. Prin
urmare, copilul ajunge de multe ori sã-si urascã mama pentru cã ea nu a vrut sã
priveascã în fatã situatia si nu a încercat sã-l ajute.
Mult mai rare sunt
cazurile de incest între mamã si fiu. Totusi, când apar, experienta este cu
atât mai traumatizantã, cãci distruge legãtura „mamã-copil”. Dupã cum stii,
principiul „mamã” simbolizeazã sursa vietii. Pierzând-o, un copil se simte
complet singur.
Dacã ai trãit o
experientã de acest gen cu tatãl, mama, un frate sau o sorã mai mare, un bunic,
un unchi etc., e foarte important sã îl ierti, sã accepti cã si el a suferit.
Trebuie sã te ierti si pe tine însuti si sã accepti cã aveai dreptul sã-ti
placã aceastã unicã formã de dragoste pe care o primeai de la pãrintele sau
ruda respectivã.
Ura pe care o pãstrezi
în tine îti otrãveste viata si nu face bine nimãnui. De asta e atât de
important sã ierti (vezi capitolul 6, pagina 28). E esential sã tai aceastã
legãturã, pentru a rupe cercul vicios. Purificarea trebuie sã înceapã de undeva
si tu poti initia aceastã transformare. Nu trebuie sã-i judeci pe cei
implicati. E mai întelept sã accepti cã în viatã nu existã oameni rãi, existã numai oameni care
suferã.
Actul sexual trebuie
înfãptuit numai din dragoste. A iubi o persoanã înseamnã a dori sã te unesti cu
ea pentru a o simti mai bine. Actul sexual nu trebuie sã fie niciodatã obiect
de comert. Mii de femei se supun actului crezând cã astfel vor obtine o recompensã. Si
câti bãrbati nu se simt anormali dacã nu au o aparentã seducãtoare si se simt
obligati sã facã ei primii pasi cãtre o femeie, crezând cã ele asta asteaptã!
Când începi o relatie cu
cineva, e bine sã pãsesti cu dreptul. Nu considera sexul ca pe un mijloc de
înrobire a unei anumite persoane; nu acest aspect va retine pe cineva lângã
tine. Dacã relatia dureazã deja de câtiva ani, ar fi bine sã aveti o discutie
cu privire la intentiile voastre sexuale. Spuneti-vã exact ce simtiti în
prezent fatã de sex si ce ati simtit în tinerete.
E important sã înveti sã
te destãinui cu privire la acest subiect. Ai vorbit vreodatã cu sotul tãu/sotia
ta pentru a-i dezvãlui detalii despre prima ta relatie sexualã sau cu privire
la ceea ce-ti face plãcere? Îti amintesti data, locul si persoana? Dacã nu,
probabil cã ai un blocaj la cest nivel.
E bine sã accepti cã a
face dragoste e una dintre cele mai mari plãceri de pe pãmânt; este simbolul
material al unirii spirituale cu Dumnezeu. Dorinta de a face dragoste nu este
ceva animalic. Poate deveni astfel dacã e vorba de o simplã plãcere senzualã,
fãrã a avea sentimente reciproce unul fatã de celãlalt. În acel moment, numai
corpul tãu inferior e în actiune. În schimb, a face dragoste când iubesti
permite corpului tãu superior sã-ti aducã o mare bucurie interioarã, chiar dupã
terminarea actului sexual.
Se observã cã pentru
unele persoane – mai ales pentru femeile foarte credincioase – a face dragoste
e sinonim cu înjosirea. Te-ai nãscut pe pãmânt si a face dragoste e o plãcere
terestrã. N-ai de ce sã te simti vinovat, pentru cã în dragoste nu existã nici
bine, nici rãu.
De asemenea, e foarte
important cum îti alegi partenerul. În timpul actului sexual, femeia primeste
mult de la bãrbat, asa cum bãrbatul primeste mult de la femeie. Nu numai sub
aspect fizic, dar si emotional, prin corpul astral. De aceea e esential sã-l
cunosti pe cel cu care faci dragoste. Dacã aceastã persoanã nutreste sentimente
de urã sau teamã, poti fi influentat si tu. Bãrbatul si femeia primesc vibratii
unul de la celãlalt prin corpurile lor subtile, invizibile.
E usor sã constati cã pe
pãmânt existã multã insatisfactie sexualã. Oamenii cautã continuu în sex o
compensatie pentru ceva care le lipseste. În aceastã lume materialã, unirea
sexualã este o senzatie anterioarã unirii spirituale dintre suflet si spirit.
În ceea ce priveste
homosexualitatea, aceasta provine din complexul Oedip nefinalizat. Într-adevãr,
copilul (bãiat sau fatã) se îndrãgosteste de pãrintele de sex opus (etapã
normalã în dezvoltarea lui) si se identificã cu acesta, în loc sã se identifice
cu pãrintele de acelasi sex.
Homosexualul, în loc sã
iubeascã precum tatãl lui, vrea sã fie iubit de el în acelasi fel actionând cu
mama lui. Experientele homosexuale antreneazã de obicei multe tulburãri la
nivel emotional. Homosexualitatea este însã o experientã ca atâtea altele,
pentru ca cel care o trãieste sã se regãseascã pe sine si pentru a atinge pacea
interioarã. Nu e usor sã trãiesti asa ceva. În loc sã accepti sã te supui,
încearcã sã mergi mai departe, sã-i gãsesti cauza. Învatã sã privesti în
interiorul tãu, sã-ti gãsesti motivatiile si sã vezi cum poti sã îndrepti
situatia.
Nu trebuie sã judecãm pe
nimeni. Cei care practicã prostitutia, cei ce trãiesc experiente incestuoase
sau homosexuale au ceva de învãtat din alegerea lor. Hotãrârea respectivã îi
priveste numai pe ei. Dacã judeci cu asprime pe cineva, încearcã sã observi ce
trezeste în tine acest fapt. Ce încerci sã ascunzi? Ar fi mai bine pentru tine
sã gãsesti o solutie, cãci îti va fi mai usor sã îndrepti ceea ce nu-ti este
benefic.
Desigur cã unele
experiente creeazã momente dificile pentru persoana în cauzã, dar ea va iesi
din aceastã încercare mai întãritã. Cel mai bine pentru tine ar fi ca, în loc
sã-i judeci pe ceilalti, sã observi care sunt problemele din viata ta sexualã.
Esti singurul ei stãpân.
În finalul acestui
capitol, ar fi bine sã-ti faci un examen de constiintã si sã-ti examinezi viata
sexualã, cea de acum si cea din trecut. Dacã aceste încercãri nu te satisfac
îndeajuns, încearcã sã te afirmi mai mult. Este una din cele mai importante
experiente din viata ta sexualã, s-ar putea schimba multa aspecte ale vietii
tale în general. Fã-ti acest examen de constiintã începând chiar de mâine sau
în clipele ce urmeazã viitoarei tale relatii sexuale. O accepti? E nãscutã din
dragoste? Notiunile tale de bine si rãu te împiedicã cumva sã o trãiesti din plin?
Repetã afirmatia:
SUNT O MANIFESTARE A LUI
DUMNEZEU PE PÃMÂNT, DECI SEXUALITATEA MEA ESTE SI EA O MANIFESTARE A LUI
DUMNEZEU, ÎMI FOLOSESC SEXUALITATEA PENTRU A MÃ ÎNÃLTA.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu